Geoblog.pl    marcel    Podróże    Central Europe Tour 2009    Wiedeń

Wiedeń

Austria
Austria, Wien

Po szybkim śniadanku raźno wyjechaliśmy na dalsze, tym razem bardziej systematyczne zwiedzanie Wiednia. Zostawiliśmy Strzałę na wypróbowanym dzień wcześniej miejscu i ruszyliśmy do akcji. Widzieliśmy chyba większość ważnych miejsc:

- plac Marii Teresy, malutki malowniczy park położony pomiędzy Muzeum Historii Sztuki oraz Muzeum Historii Naturalnej. Całość jest niezwykle symetryczna, muzea mieszczą się w gmachach (będących swoim lustrzanym odbiciem) po przeciwnych stronach parku.

- Museums Quartier, duży kompleks z mnóstwem muzeów, wystaw, galerii itp.

- Burggarten, miejskie ogrody ze słynnym pomnikiem Mozarta, palmiarnią, oraz mnóstwem ludzi urządzających sobie piknik na trawie - parki traktowane użytkowo to dość rzadki widok w Polsce.

- Parlament, który swoją bryłą wciąż przypomina o czasach Cesarstwa austro-węgierskiego; niezwykła kombinacja pomników, posągów, kolumn i płaskorzeźb.

- plac przed Biblioteką Narodową, olbrzymia otwarta przestrzeń gdzie pomniki przeplatają się z... autokarami wycieczek ze wszystkich zakątków Europy.

- Belweder, ogromny kompleks pałacowy należący niegdyś do Habsburgów. Wielobarwne, kolorowe ogrody przeplatane oczkami wodnymi i fontannami, skąpane w słońcu dopełniają obraz.

- Schoenbrunn, jeszcze większa wersja Belwederu. Rezydencja Habsburgów w Wiedniu zawiera w sobie wszystko to co widzieliśmy wcześniej w częściach - place, ogrody, oranżerie, budowle pałacowe, alejki, fontanny, pomniki, nawet labirynt z żywopłotu!

Oczywiście, zwiedzanie w nieustającym upale trochę męczy, więc idąc za przykładem Wiedeńczyków, w połowie naszej trasy zrobiliśmy sobie przerwę w cieniu drzew na placu Marii Teresy - bardzo przyjemny sposób na odpoczynek!

Na kemping wróciliśmy późnym popołudniem. Jutro czeka nas zwiedzanie Bratysławy (jest tylko 50 km od nas) oraz dojazd do miejscowości Breclav, tym razem już w Czechach.